måndag 20 februari 2012

2 dagar kvar - Skräck!

Hej!


Nu är jag rädd. För första gången sedan idén om 40 Dagar, är jag rädd. Jag har haft nästan 2 månader att förbereda mig, och nu känns det bråttom. Jag har inte löst tvätt-problemet helt, ännu, trots mina försök att göra tvättmedel. Och jag vet inte om salt till tandborstning faktiskt håller mina tänder rena - det är en chansning.

Kommer jag få i mig all näring jag behöver? Hur ofta måste jag handla?

Idag insåg jag också tidsaspekten. Att laga mat tar längre tid. Förbereda mycket mer mat.
Att ta mig någonstans tar betydligt längre tid, att tvätta mig själv tar längre tid, att tvätta mina kläder tar betydligt längre tid. Min kropp vill mest utbrista: "HERREGUD, vad jag har gett mig in på?"

Speciellt en dag som den här, när cykeln har punktering. Över en 6-dagarsperiod ska jag cykla en sträcka på 64 mil, 10 gånger längre än jag någonsin cyklat. 10 gånger. En klump fastnar i magen, och jag känner att det är ruskigt långt. 40 Dagar - Inga Utsläpp, är en upplevelse som förändrar mig. Men för första gången skrämmer den mig.

2 kommentarer:

  1. Jag imponeras över dig, att du vågar, och det känns skönt att utmaningen skrämmer även dig. Jag hade aldrig vågat, men du gör det. Det tycker jag är häftigt! Min fasteutmaning blir att äta vegetariskt undantaget 2 mål i veckan. Det blir intressant att se om det går att uppfylla dessa tre regler för dig, går det inte så är ju också det än lärdom...

    SvaraRadera
  2. Dina ord värmer! Tack så mycket - och jag har redan förändrat mig själv så att jag aldrig kan gå tillbaka till att vara samma människa igen.

    Kul med vegetarisk mat - hoppas du hittar ett helt nytt och magiskt underbart kök. Håll mitt uppdaterad!:)

    SvaraRadera