fredag 24 februari 2012

Inspiration - Och bakning, minsann!

Hej!

Jag börjar komma in i en rutin för hur jag ska leva. Och även om jag tvingas använda elektricitet och en del vatten, känns det betydligt bättre att stänga datorn på kvällen och veta att jag använd mindre än 1/4 vatten jämfört med vad en genomsnittligt person i Sverige gör per dag.

Kul är också hur jag helt plötsligt får mer kreativitet och idérikedom i köket. De få råvaror jag kan använda, experimenterar jag med och hittar på nya sätt att äta dem. Nya maträtter. Till lunch idag blev det grönsaker, stekt lök och potatis, tillsammans med en äggröra. Tada!

Eftermiddagen spenderar jag med att försöka baka en havtornskaka. För visst är de här små bären saftigt underbart goda? Resultatet lär vi få se!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar