onsdag 1 februari 2012

Välkommen till 40 Dagar - Inga Utsläpp!

Heeej!

Och välkommen till bloggandets första dag. Idag, den 1 februari, drar jag igång bloggandet inför Fasteperiodens 40 dagar. Det känns spänt att äntligen få börja med någonting som jag haft i tankarna sedan mitten av december. De senaste 1,5 månaderna har jag lagt på att hitta svårigheter och framför allt lösningar för hur jag ska kunna leva ett vanligt liv trots att mina tre regler genomförs.

1) Inga transportmedel som kräver CO2
2) Inga produkter som producerats utanför Sverige
3) Inga förpackningar, plast eller papper

Har du hittat hit är du också troligen väl medveten om att dessa 40 dagar handlar om att utplåna utsläpp. Jag ska leva hela Fasteperioden utan utsläpp och enligt de regler jag har ovan.


Igår satte jag också upp en Facebook-sida där alla läsare kan dela med sig av sina åtaganden för att minska utsläppen. Gilla gärna och tänk över vad du kan göra för att minska dina utsläpp. Nu kör vi!

7 kommentarer:

  1. Grymt! Verkligen riktigt grym idé! Vill du ha ytterligare publicitet hör av dig så kan vi på Nord och Syd följa dig! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det!
      Absolut! Vi kan kanske cross-posta något också? Har inte följt er så noga, men det lilla jag vet låter intressant!

      Radera
    2. Absolut. Jag började redan innan med att i alla fall länka till dig, men jag skriver väl lite artiklar om hur det går för dig. någon eller några i veckan, beror ju lite på hur mycket du skriver. Det här blir bra!

      Radera
    3. Gött! Vad bra! Inspirationen är verkligen på topp just nu. Så mycket positiv respons - och då har jag bara börjat blogga!

      Jag skriver varje dag. Målet är flera gånger om dagen, dessutom. Jag har 40 dagar (och nu lite tid innan jag börjar), så jag ska skriva massvis!

      Radera
  2. Du går verkligen "all-th-way"! Coolt att göra det den här årstiden också när det är halvdåligt med färska svenska grejer. Lycka till, jag följer dig och hoppas få lite tips själv =)
    Jessica/BaraSvenskMat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamensan! Ingen utmaning att göra det i juli, liksom. Massor i Sverige i säsong då. :D

      Men ja, en ordentlig utmaning blir det - då lär jag mig också mest!

      Tack - och jag håller spaning på din också. Många utbyten, speciellt av recept, ser jag framför mig!

      Radera
    2. Tyvärr står ju köttet emellan dig och många av de recept du kan använda - men jag ska utmana mig själv någon dag och leva som DU lär också =)

      Radera