fredag 30 mars 2012

Dag 38 - Sammanställning

Hej!

Äntligen är veckan av praktik över, spansk-uppgifter inlämnade och jag får tid över att faktiskt skriva om de saker jag ännu inte hunnit skriva om på bloggen. Jag har en hel lista av ämnen att ta upp, en lista jag byggt på då och då när jag kommit på intressanta idéer.

Det kan vara något av de roligaste med 40 Dagar eller egentligen allt miljö- och klimatarbete; alla idéer, alla diskussioner och alla tankar som dyker upp. Hur långt har maten på din tallrik transporterats? Varifrån kommer din el? Hur rättfärdigar du ditt klimatavtryck?

Nyttiga frågor för var och en att ställa sig.

Dagens Svårighet: Trots det här strålande solskenet, och med en så vacker morgon som idag, tvingades jag ta buss in till Göteborg och där åka spårvagn till praktiken. Min cykel bestämde sig sent igår för att köra på en glasskärva och ta sönder sitt däck. Ännu en runda på reparation, helt enkelt. Jag tror det är fjärde eller femte gången hittills. Kanske borde räkna in utsläppen från det extra gummi min cykel hela tiden kräver?

Dagens Utsläpp:
Elektricitet: 11,53 kWh
Vatten: 95 liter
Mat: 0,60 kgCO2-ekvivalenter (växthusgaser omräknade i koldioxid)
Bussar etc: 0,8 kg
Sammanlagda utsläpp av CO2-ekvivalenter: 2,44 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar