torsdag 8 mars 2012

Göra din egen Havremjölk! Ekonördarna på Lyckobacken

Hej!


Idag ska jag göra min egen havremjölk, så att fler dörrar i matlagningens värld öppnar sig. Jag börjar tröttna på samma typ av mat hela tiden. Med havremjölk kan jag till exempel göra egen paj - och pannkakor som jag saknat så innerligt!

Jag hittade en riktigt bra sida för instruktioner - och det är visst en ekonomisk skillnad också mellan att göra den själv och köpa den i butik. Trevligt, trevligt!

Ekonördarna på Lyckobacken heter deras blogg. Snacka om att jag är imponerad av deras saker! Underbart att se hur bra och smarta människor det finns!

2 kommentarer:

  1. Ett tips är att inte ens silduk krävs. Jag brukar köra min havremjölk genom en finmaskig sil istället (mest för att jag inte äger någon silduk - men ändå, det går nog lite snabbare också). Det krävs en omskakning av mjölken innan man använder den då. Gott är det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah! Tack. Jag äger heller inte en silduk, tänkte ta en halvtrasig handduk bara. Men en sil med riktigt små hål har jag. Kan testa;)

      Radera