onsdag 22 februari 2012

Dag 1 - Jag har lärt mig om kWh!

Hej!

Morgon och förmiddag i 40-dagarsprojektet. Jag gjorde min egen gröt till frukost, duschade med 4 liter vatten, och ätit en riktigt god Rotfruktssallad med Gula Ärtor, till lunch.



Orutinerat gjort, tog jag inte bild på maten förrän efteråt. Jag intygar däremot att den var riktigt god!
 



Förutom att Kyrkans Tidning har intervjuat mig har även Falkenberg Energi lärt mig om hur kWh fungerar. Oerhört mycket enklare än jag trodde, och nu kan jag räkna ut elförbrukningen på de hushållsapparater jag använder - Perfekt!

Rapport av total användning kommer ikväll.

4 kommentarer:

  1. Marcus Posada, marcusposada@gmail.com22 februari 2012 kl. 17:50

    Hej!

    En kort fråga apropå intervjun i KT:

    Du säger att du ska klimatkompensera för din elförbrukning genom att plantera träd. Hur har du tänkt göra det, rent praktiskt? Använda dig av någon tjänst där du betalar in pengar för att de ska plantera träd(tex i ökenområden) eller plantera träden själv?

    Kom just på en fråga till:

    Räknar du in elen som går åt till uppvärmning, kyl/frys och spis i din energianvändning?

    Heja dig! Kram, Marcus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom lika snabbt på att jag läst ditt inlägg dåligt, det står ju tydligt "hushållsapparater", så stryk den andra frågan :)

      Radera
    2. Hej, Marcus!

      Yes, helt rätt. Jag räknar på all elförbrukning, och kompenserar det genom plantering av träd. Jag tänker mig träd i andra delar av världen, eftersom det finns organisationer (ex Vi-Skogen) som har redan etablerade vägar för det. Kyl, Frys, Spis - allt sånt är med... och i förhållande till det är datorn och mobilen ett skämt. Verkligen ingenting!

      Sammanställer dagens förbrukning, den kommer upp om några minuter:)

      Radera
    3. Bravo! Ser fram emot att följa projektet :)

      Radera