onsdag 22 februari 2012

Dag 1 - Sammanställning

Hej!

Blev i eftermiddags publicerad i Kyrkans Tidning, som intervjuat mig tidigare under dagen. Kul!

Nu introducerar jag en ny sak; varje kväll sammanställer jag alla mina utsläpp under dagen, och ger samtidigt "Dagens Svårighet". Uträkningarna och sammanställningarna förfinas efterhand, utsläppen kompenseras längre fram (kanske en gång per vecka är rimligt).

Dagens Svårighet: 
Att av vana gå på toaletten på morgonen, kissa, spola - för att inse att 10 liter vatten precis sköljdes iväg. Fan.



Dagens Utsläpp: 
  • Elektricitet: 6,34 kWh (Spisen stod för 5 kWh, och uppvärming av hus saknas)
  • Vatten: 45,7 liter
  • Mat: 0,37 kg CO2-ekvivalenter (Växthusgaser omräknade i koldioxid)
  Sammanlagda utsläpp av CO2: 1,37 kg

2 kommentarer:

  1. Jag tror det var i tvserien "Six feet under" som det, över toaletten i ett hippiehem fanns fin en skylt som löd: "If it's yellow let it mellow if it's brown flush it down." Tips!

    SvaraRadera