söndag 18 mars 2012

Dag 25 - Sammanställning

Hej!

Ytterligare riktigt lång dag har nått sitt slut. Jag cyklade från Hässleholm till Höör (ca 31 km) tidigt på morgonen, för att komma fram till den internationella dag Svenska Kyrkans Unga i Lunds Stift arrangerade. Eller ja, som jag var med och arrangerade.

En fantastisk dag med drivna människor, smarta människor och kul diskussioner. Jag fick väldigt mycket uppskattning för mitt projekt - och till och med tips på hur jag kan göra grädde av havremjölk!

På kvällen sedan cyklade jag de 31 km tillbaka till Hässleholm, och det gick lättare än tidigare. Vips, och på ett kick var jag framme - utan att mina muskler ens hade fått jobba, och jag var knappt anfådd. Det här cyklandet verkar få effekt.

Vill också säga att Stiftsgården Åkersbergs kökspersonal är bäst i världen. De fixade rödbetsbiffar med ugnsstekta rotfrukter åt mig - och godare mat än jag någonsin ätit. Ren och skär glädje till en miljö-junkie som jag! 



Dagens Svårighet: Att hitta fram genom landsbygden utanför Hässleholm. Cykelvägarna där är ej att lita på; plötsligt hamnade jag mitt i ett orienteringsspår och verkligen helt fel ute!

Dagens Utsläpp:
Elektricitet: 7,88 kWh
Vatten: 99 liter
Mat: 2,5 kg CO2-ekvivalenter (växthusgaser omräknade i koldioxid)

Sammanlagda utsläpp av CO2-ekvivalenter: 3,21 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar