söndag 18 mars 2012

Dag 26 - Sammanställning

Hej!

Efter en vacker helg fylld med cykelfärder, diskussioner och internationellt engagemang bestämde jag mig för att respektera söndagen och den vila ifrån Fastan den betyder. Jag har inte gjort det tidigare, eftersom jag ändå haft dagar då jag tvingats till undantag från mina regler.

Så, istället för att cykla etappen till Halmstad ifrån Hässleholm, valde jag att åka tåg - och då kunde jag lika gärna åka hela vägen hem. Upp till Mölndal, och sedan på cykel rusa uppför backarna nerifrån Mölndal. Jag har aldrig cyklat så snabbt uppför de backarna, och min kropp blev sådär ruskigt mysig som den alltid blir efter urladdningar.

Det muliga vädret hälsade mig välkommen tillbaka till Västra Götaland. När jag klättrat upp en bit från Mölndal såg jag hur solnedgången förvandlade himlen till en färgsprakande tillvaro. Först till den här övergången från ljusaste och skarpaste gul, via brandgult och orange till mörkblått. Därefter en total chock av blodrött längs hela horisonten. Jag förstår nu bättre varför människor tolkat himlens så kraftiga färgskimmer som tecken för någonting: i det blodrödas fall, som att mycket blod gått till spillo.

Upplevelsen var makalös! Ingen kamera i världen kan fånga all den mystik - än mindre min dåliga mobilkamera, som trots det fick göra ett försök. Naturens vidunder är rogivande!




Dagens Svårighet: Tröttheten. Minus på sömnkontot de senaste 5 dagarna... det börjar ta ut sin rätt, och därför blir det en tidig kväll idag!

Dagens Utsläpp:
Elektricitet: 10,78 kWh
Vatten: 88 liter
Mat: 2,10 kg CO2-ekvivalenter (växthusgaser omräknade i koldioxid)

Övrigt: Tågresa: 3 kg CO2
Sammanlagda utsläpp av CO2-ekvivalenter: 6,05 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar