söndag 4 mars 2012

Dag 12 - Sammanställning

Hej!

Dags för ännu en sammanställning. Dagarna går fort!

Dagens Svårighet: Jag måste verkligen tänka efter för att hitta en svårighet från dagen. Det är väl en bra sak, eftersom det betyder att jag kommer in i vanan av att leva energisnålt. Trots det får jag nog säga lathet. Jag har kommit in i ett stadie där jag tänker "äsch, det spelar inte så stor roll" istället för att ständigt minska alla utsläpp jag kan. Exempelvis tända lampan på toaletten; i början av projektet gjorde jag mina behov i mörker för att minska elanvändning så mycket som möjligt - nu händer det att jag latar mig, och istället tänder lampan, eftersom skillnaden är så försumbar

Dagens Utsläpp:
Elektricitet: 6,78 kWh
Vatten: 45 liter
Mat: 0,31 CO2-ekvivalenter (växthusgaser omräknade i koldioxid)

Sammanlagda utsläpp av CO2-ekvivalenter: 0,92 kg

2 kommentarer:

  1. Joakim min fina! Blir så otroligt inspirerad av ditt projekt och minns maktmätningen i Alvesta när vi diskuterade just frågorna som du ställer dig nu..
    Jag vill ge dig tips om Rawfood & rawfoodrecept.se (tror ag iaf).
    Rawfood går ut på att inte tillaga maten och det går ju i linje med det du gör (:
    Många rawfoodrecept innehåller dock importerade ingredienser, men det gr oftast att byta dem mot något med samma konsistens, och vill du prata met kan vi alltid ringas! Jag har massor av tips. You rock!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååhhh! Fina Tebe! Det var nästan lika svåra tider som nu, iaf tanke- och filosofimässigt! Nu mer andra frågor. Kan behövas en diskussions-natt 2.0

      Rawfood är riktigt bra - och att inte tillaga det innebär att jag slipper spis/ugn som är mina största elförbrukare (bortsett värme).

      Jaa! Det låter bra - ska handla massa idag, så får vi se vad jag kan göra av det sen!:)

      Radera