lördag 10 mars 2012

En sådan där hemsk dag när livet tvingar mig göra undantag

Hej!

Idag har jag haft min fjärde dag av undantag. Fusk, kallar jag det ibland också. De första tre kom i samband med att jag var i Köpenhamn med skolan.

Idag hade jag lektion med min distanskurs i Spanska. Trots att den är på distans, har vi 5 obligatoriska träffar. För att överhuvudtaget få godkänt krävs närvaro på 4 av dem. 2 av träffarna låg under min period av 40 dagar, så det var bara att bita ihop och göra undantag.

Jag måste erkänna att det är hemskt. Och jag känner mig som en hycklare. Inte den där hyckleri-känslan jag burit på länge: "Jag som pratar om miljö, global rättvisa och klimatfrågor, men tillhör den del av världen som släpper ut mest.". Nej, inte den. Den andra, "Nu tar jag tag i mina utsläpp, lever som jag lär och tvingas göra undantag sisådär en gång i veckan".

Den är jobbig. Och kvällens siffror o sammanställning kommer göra ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar