torsdag 5 april 2012

Att prata om någonting lätt

Hej!

Min fastetid börjar närma sig sitt slut, och jag ser ljuset i tunneln. 48h kvar av ett äventyr jag aldrig någonsin upplevt tidigare - ett berg av insikter, diskussioner och förståelse jag inte haft förut.

Nu tänkte jag passa på att berätta om någonting lätt, någonting enkelt. Varje dag skriver jag Dagens Svårighet, så då passar det väl bra med "Dagens Enkelhet", eller så.

Och det handlar om en av mina regler. Den Tredje regeln, som handlar om plast och förpackningar, har varit betydligt enklare att genomföra än jag trodde. Det har inte varit särskilt svårt att hitta varor i lösvikt - och eftersom mitt andra krav på enbart svenska råvaror i princip sorterat bort 99% av allt i matvarubutiken, finns det ändå inte så många saker kvar.

Vanligtvis brukar jag torka mina händer på pappersservetter efter att jag gått på toaletten. Den vanan tog mig några dagar att bli av med, och nu förstår jag inte hur jag tänkte förut.

Och tänka sig, det går alldeles utmärkt att köpa potatis i lösvikt - helt utan plastpåse.

Testa själv och se hur mycket du kan minska din användning av förpackningar, plast och papper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar